Trwa ładowanie proszę czekać ...

Noworoczne postanowienia

12 grudnia 2017

Początek nowego roku to okazja i szansa, by zmienić coś w swoim życiu. Zdecydowana większość z nas podejmuje noworoczne postanowienie. Najczęstsze postanowienia noworoczne dotyczą aktywności fizycznej. Obiecujemy sobie, że schudniemy, zmienimy styl życia, zaczniemy więcej się ruszać.

Wiele z nas powtarza jednak te postanowienia co rok bez skutku. Jeszcze na początku stycznia jesteśmy pełne zapału, ale często po kilku tygodniach nasz zapał się kończy i wracamy do starych przyzwyczajeń.  

Jak więc wytrwać w noworocznych postawieniach?

Przede wszystkim należy dokładnie wyznaczyć sobie cel. Jeżeli pragniemy schudnąć, nie wystarczy tylko obiecać sobie, że „w nowym roku schudnę”. Należy dokładnie określić, ile kilogramów w ciągu miesiąca chcemy zrzucić i przygotować sobie plan odchudzania, zaplanować dietę i ćwiczenia fizyczne.

Jeżeli w nowym roku pragniemy być bardziej aktywne, warto określić, jaki to będzie rodzaj aktywności i ile czasu w ciągu tygodnia na nią poświęcimy. Jeżeli postanowimy sobie, że będziemy biegać trzy razy w tygodniu, np. we wtorki, czwartki i soboty, zdecydowanie łatwiej będzie wywiązać się z naszych planów, niż jeśli nie sprecyzujemy ściśle naszego postanowienia.

Należy też realnie ocenić swoje możliwości. Wygórowane wymagania i stawianie poprzeczki zbyt wysoko może przynieść odwrotne efekty niż osiągnięcie upragnionego celu. Przeciążony organizm może się zbuntować i łatwo się zniechęcimy.

Do celu warto dochodzić małymi krokami. Plan treningowy należy dostosować do swoich możliwości kondycyjnych oraz do stanu zdrowia. Jeżeli zamierzamy biegać, nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę, zacznijmy od krótkich dystansów, które stopniowo możemy wydłużać.

Nie zwlekajmy z realizacją noworocznych postanowień. Jeżeli zamierzamy zapisać się do klubu fitness, zróbmy to jak najszybciej. Jeżeli wolimy ćwiczyć w domu i planujemy zakup sprzętu do ćwiczeń, jak najszybciej wybierzmy się na zakupy. Własny sprzęt do ćwiczeń – rowerek stacjonarny, bieżnia, orbitrek, stepper czy kettlebell  z pewnością zmotywuje nas do ćwiczeń. Na ten sprzęt wydałyśmy przecież swoje pieniądze.

Za wytrwałość w postanowieniu warto się nagradzać. Po każdym tygodniu regularnych treningów wybierzmy się do kina, kupmy jakiś ciuszek czy kosmetyk. Nagradzanie siebie  zmotywuje nas do trwania w postanowieniu i do dalszego wysiłku. A widoczne efekty w postaci niższej wagi czy lepszej kondycji jeszcze bardziej zachęci nas do kontynuowania naszego planu treningowego.

 

Materiał zewnętrzny