Zakupy z okazji Walentynek znacznie różnią się od tych na Gwiazdkę. W tym przypadku konsumenci poszukują prezentu dla tej jednej, bliskiej sercu osoby. Dlatego też wybór jest najczęściej wcześniej dobrze przemyślany. Cena jest w tej sytuacji mniej ważna i ma znaczenie drugorzędne. Walentynki to doskonała okazja, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i pomóc im w poszukiwaniu tego wyjątkowego prezentu.
Walentynkowe gazetki promocyjne czy newslettery powinny być z tej okazji skomponowane w taki sposób, aby wyeksponować produkt najważniejszy w całej ofercie. Dobrze się w tym przypadku sprawdzają na przykład fotografie nakierowane na detale oraz opisy najlepszych cech danego produktu. Klienci tylko czekają na takie walentynkowe okazje. Potrzebują jednak do podjęcia decyzji dość dużej ilości informacji na temat sprzedawanych towarów. Gazetka promocyjna czy newsletter musi ich przekonać, że dany produkt jest najlepszym możliwym wyborem.
Kluczem do sukcesu jest z całą pewnością dobrze napisany tekst. Niekiedy zaledwie kilka zdań jest w stanie przekonać klienta do zakupu tego, a nie innego przedmiotu. Musi on zostać przekonany, że dany produkt jest najlepszy, niepowtarzalny i wyjątkowy. Zawsze dobrze sprawdza się umieszczenie opinii zadowolonych klientów. To najlepsza rekomendacja. Walentynki to także dobra okazja do stworzenia czy wprowadzenia do sprzedaży nowego produktu i jego promowania za pomocą kanałów różnego typu. Idealnie jeśli jest on związany tematycznie z dniem zakochanych.
Warto też pamiętać, że Walentynki to święto dwojga osób. Dlatego też w ofercie powinny znaleźć się propozycja zarówno dla niej, jak i dla niego. Gazetka promocyjna lub newsletter może zostać na przykład podzielony na dwie części. Jedna zawierać będzie prezenty dla kobiet, a druga upominki dla mężczyzny. W ten sposób każdy znajdzie coś dla siebie. To też szansa na zdobycie większej liczby klientów, gdyż wiele osób przy okazji być może zdecyduje się na zakup także czegoś dla siebie. To w końcu wiąże się z zaoszczędzeniem np. na kosztach transportu kurierskiego.
Walentynki to okres, gdzie wszędzie wkoło widać czerwone serduszka i romantyczne elementy graficzne. Warto je wykorzystać i takie motywy umieścić również w gazetce promocyjnej czy na stronie internetowej. Dzięki temu klienci już na pierwszy rzut oka będą wiedzieli, że mają do czynienia właśnie ze specjalną, walentynkową ofertą, z którą warto się bliżej zapoznać.
W przypadku sprzedaży wysyłkowej bardzo ważnym elementem jest szybkość dostawy. Wiele osób boi się, że zakupiony na Walentynki prezent nie zdąży dotrzeć na czas. Dlatego też warto podkreślić na stronie internetowej czy w newsletterze, że przesyłki zostają zawsze dostarczone na czas. Można taką informację powtórzyć nawet kilkakrotnie. Klienci muszą w to uwierzyć, dopiero wówczas dokonają zakupu. Newsletter dobrze jest rozesłać więc z odpowiednim wyprzedzeniem, aby zostawić klientom czas na zamówienie prezentu.
Ofertę walentynkową jak najbardziej warto także przedstawić w mediach społecznościowych, które mają obecnie bardzo szeroką grupę odbiorców. Zawsze sprawdzają się też konkursy, gdzie zwycięzcy mogą liczyć na przykład na randkę z ukochaną osobą w wyjątkowej scenerii albo wycieczkę dla dwojga. Takie akcje angażują zwykle znaczną ilość potencjalnych klientów. Nie można jednak przesadzić z trudnością zadania konkursowego. Może być kreatywne, ale nigdy skomplikowane i trudne do wykonania. W tym przypadku wiele osób się zniechęca i rezygnuje z udziału w konkursie.