Trwa ładowanie proszę czekać ...

Żylaki – 3 sposoby na zapobieganie im

28 stycznia 2019

Żylaki kończyn dolnych to choroba, która dotyczy znacznej części populacji w średnim i starszym wieku. Mimo iż głównie cierpią na nią kobiety, to nie brak również mężczyzn skarżących się na pojawiające się zmiany w obrębie żył oraz całych nóg. Warto jednak im przeciwdziałać, zanim staną się palącym problemem, z którym wygrać będziemy mogli wyłącznie za pomocą operacji.

Kiedy – głównie wieczorami – Twoje nogi są spuchnięte, zaczerwienione, odczuwasz w nich jakby palenie, ucisk lub skurcze, nie możesz tego lekceważyć. Może się bowiem okazać, że to zarodek ogromnego problemu, jakim są żylaki kończyn dolnych. Wówczas – poza oczywistą wizytą u lekarza – warto odmienić nieco swoje szkodliwe nawyki, które mogą sprowadzić na nas chorobę i inne dolegliwości.

W dzisiejszym artykule przedstawimy Wam 3 podstawowe sposoby na zapobieganie żylakom.

żylaki

Nie stój/nie siedź za dużo!

Wszyscy pracujemy w różnych miejscach, w różnych zawodach, które charakteryzują się różnymi cechami. Niektóre prace wykonywane są w pełni na stojąco, inne wymagają od nas siedzenia bez przerwy. Ani jedna, ani druga sytuacja nie jest idealna dla naszych żył. Ciśnienie, które się w nich zbiera podczas siedzenia czy tez kilkugodzinnego stania sprawia, że żyły stają się coraz mniej wydajne. Pierwszym objawem są pajączki na nogach. Jeśli już je u siebie zauważysz i chcesz zapobiec ich większemu rozrostowi – wprowadź do swojego sposobu pracy trochę różnorodności. Jeśli pracujesz na siedząco – wstawaj, rób krótkie ćwiczenia nóg, chodź na krótkie spacery podczas pracy (np. po herbatę czy kawę) i pod żadnym pozorem nie zakładaj nogi na nogę. Jeśli jednak pracujesz na stojąco – znajdź czas by usiąść, przestępuj z nogi na nogę, rób drobne ćwiczenia stóp.

Zmień swoją dietę!

Nie od dziś wiadomo, że dieta ma kolosalny wpływ na stan naszego zdrowia. To samo tyczy się problemów z żylakami. Źle wyważone menu oparte o sól, cukier i złe tłuszcze sprzyjają otyłości, a ta z kolei jest jednym z czynników powiększających żylaki. Jeśli chcesz zapobiec powstaniu niewydolności żylnej w przyszłości, koniecznie zrezygnuj z tuczącego jedzenia na rzecz zdrowych warzyw i owoców, kasz oraz ryżu. Takie rozwiązanie ma dwie zalety – nie dość, że poprawi się Twoje samopoczucie oraz wzrośnie pewność siebie, to dodatkowo zapobiegniesz chorobom układu krążenia.

dieta na żylaki

Zmień sposób ubierania się!

Jak się okazuje – na żylaki kończyn dolnych może mieć wpływ również sposób ubierania! Nie każdy o tym wie, ale zbyt ciasne spodnie, rajstopy czy też buty na obcasie to istna pożywka dla chorób układu krwionośnego – głównie żył kończyn dolnych. Aby im zapobiec i cieszyć się dobrym zdrowiem – zrezygnuj z ich noszenia lub po prostu powoli je ograniczaj. Wiemy, że niełatwo jest pozbyć się własnego stylu, ale zdrowie powinno odgrywać tu główną rolę! Żylaki to poważna sprawa i lepiej walczyć z nimi, zanim się pokażą, niż biegać po lekarzach a ostatecznie liczyć na operację.

Więcej na temat sposobu leczenia żylaków dowiesz się na https://www.klinikaambroziak.pl/oferta/polecamy/zdrowe-piekne-nogi-w-klinice-ambroziak/

 

Materiał partnera zewnętrznego