Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak Warszawska Bizneswoman może znaleźć czas na zdrowe jedzenie

25 listopada 2016

Życie w ciągłym pędzie to codzienność wielu kobiet mieszkających w stolicy. Pełnimy odpowiedzialne role w pracy i w domu, realizujemy pasje, dbamy o kontakty z przyjaciółmi. Doba bywa dla nas za krótka.

Często w natłoku codziennych obowiązków nie znajdujemy czasu na to, by odpowiednio zatroszczyć się o swoje zdrowie. Jednym z najważniejszych aspektów zdrowego stylu życia jest odżywianie, a przez nadmiar obowiązków nie wystarcza nam czasu na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków. Jemy w pośpiechu i nieregularnie. Poniżej zastanowimy się nad tym, jak ułatwić warszawskim kobietom sukcesu dbanie o własną dietę.

Weekendowe gotowanie – sobota i niedziela to dni, w których możemy poświęcić więcej czasu na przygotowywanie potraw. Warto to wykorzystać i na jeden z wolnych dni zaplanować gotowanie przysmaków na cały nadchodzący tydzień. Wystarczy przygotować dwa lub trzy różne dania, rozdzielić je na mniejsze porcje i zamrozić. Jedyne, co będziesz musiała robić przez kolejne pięć dni, to pamiętać, aby codziennie zabrać ze sobą do pracy gotowy posiłek. w ten sposób zapewnisz sobie stały dostęp do zdrowych i wartościowych dań i unikniesz fast food’owych pokus.

Nigdy nie zapominaj o śniadaniu – jeżeli nie masz czasu na zjedzenie go w domu, zawsze bądź przygotowana w pracy. Wystarczy, że będziesz miała pod ręką muesli, świeże lub suszone owoce, jogurt, ciemne pieczywo, czy płatki owsiane. Suche produkty możesz przechowywać w firmowej kuchni. Dzięki temu nie będziesz nigdy zmuszona do korzystania z oferty „pana kanapki” lub co gorsza, do omijania najważniejszego posiłku w ciągu dnia.

Przygotuj zdrowe przekąski – oprócz produktów śniadaniowych, zawsze warto mieć pod ręką kilka dietetycznych smakołyków, które pozwolą ci omijać słodycze szerokim łukiem. Wafle ryżowe, suszone owoce, pestki i nasiona, orzechy, czy zdrowe batoniki to tylko kilka przykładów takich produktów. Sięgaj po nie, kiedy czujesz, że Twoja energia spada.

A może dieta pudełkowa? Nie da się ukryć, że nawet pomimo powyższych trików, planowanie, odpowiednie bilansowanie i przygotowywanie posiłków to czynności wymagające dużej wiedzy, energii i czasu. Dobrym pomysłem może być powierzenie pieczy nad swoją dietą specjalistom. Dieta pudełkowa polega na tym, że po uprzednim ustaleniu naszych oczekiwań (na przykład redukcja wagi) i preferencji (na przykład dieta wegetariańska, bezglutenowa), dietetycy i szefowie kuchni opracowują dla nas specjalny plan żywienia. Zgodnie ze sporządzonymi przez nich wytycznymi, codziennie przygotowywane jest pięć posiłków, które trafiają prosto pod Twoje drzwi (do domu, do pracy, gdziekolwiek jest ci wygodnie). Rozwiązanie takie wciąż zyskuje na popularności. Obecnie w stolicy funkcjonuje coraz więcej przedsiębiorstw oferujących zdrowy catering dietetyczny.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się zadbać o swoją dietę sama, czy z pomocą specjalistów – pamiętaj, że odżywianie to jeden z najważniejszych czynników warunkujących nasze zdrowie. Nie warto o nim zapominać.

Artykuł sponsorowany